Sivut

sunnuntai 7. heinäkuuta 2013

Vitamiinia vuodeksi

Missio: Löytää monivitamiinivalmiste joka ei ole pilleri, ja jossa ei ole keinotekoista makeutusainetta.
Harhaisena kuvittelin että marssin apteekkiin ja löydän haluamani. Voi kuinka väärässä olin. Ja voi millainen operaatio tuosta missiostani kehkeytyikään...

Olen siis ehkä maailman huonoin nielemään pillereitä, joten välttelen niitä viimeiseen asti. Mutta koska olen vielä huonompi syömään kasviksia ja vihanneksia, on mun vitamiinien saanti välillä melko heikolla tolalla. Vuosia taisteltuani vitamiinipillereiden ja ties-minkä-parsakaalien kanssa, sain a-haa -elämyksen, että josko vitamiinit saisi poreesta. No saahan niitä, mut lisäksi "saan" aspartaamia, grrrrrrrr. Mä oon myös vähän tällainen vastustan-periaatteessa-makeutusaineita -ihminen, ja meneehän niistä myös maha sekaisin, eli ei kiitos!

Onneksi on Ystävämme Internet ja sen Amerikkalaiset Verkkokaupat! Kovalla työllä onnistuin löytämään yhden(!?!?) monivitamiinivalmisteen, joka on jauhe, ja jossa ei ole makeutusainetta. Ei kun tilaus menemään ja postia odottelemaan.

Vihdoin posti sen sitten toi. En tiedä olisinko itkenyt vai nauranut kun avasin kilon purkin vihreää jauhoa. Kyljessä reteesti lukee, että 66 annosta, mutta tuota mönjää riittää mulle vähintään vuodeksi, hah! Pitoisuudet on meinaan melkoiset. Kaikki on suurempaa Ameriikassa, jep jep...

Mm. C-vitamiinia on yhdessä annoksessa 1670% päiväsuosituksesta, mutta magnesiumia on "vain" 100%. Mulle silti riittänee 1/2 tai 1/4 annosta.

A, C, D, K ... Kaikki aakkoset löytyy ;-)
(c) Suvi 


Koitin ensin sekoittaa villin värisen mömmön veteen. Virhe, kuten huomaatte. Oli just niin pahan makuista kun miltä näyttääkin.
Kuvan blenderi ei liity tapaukseen
(c) Suvi


Soijajugurttiin sekoitettuna menee alas, jopa yllättävän hyvin.

Ei-maksettu mainos: noi jugurtit on hyviä
(c) Suvi 


Jos mun naama näyttää tulevaisuudessa vihreältä, tiedätte sitten mistä se johtuu ;-)
- Suvi -

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti