Sivut

maanantai 27. lokakuuta 2014

Ikäkriisi!

Minä täytän ylihuomenna 30 vuotta. Kaikesta huolimatta, en myönnä olevani kriisissä. En ainakaan näiden lukemien vuoksi.

Sen sijaan, kehoni taitaa olla ikäkriisissä. Tai...olen kriisissä kehoni fysiologisesta iästä?

Syyskuussa Leidiin saapui Savonlinnasta todellinen energiapakkaus Emmy, joka toi mukanaan meille aivan uudenlaista laitteistoa. Leidissä on tulevaisuudessa mahdollista selvittää kehon fysiologinen ikä käyttäen apuna Polar BodyAge®  -laitetta. Laitteesta kerrotaan Polarin verkkosivuilla lyhyesti näin: 

"Määrittelee kehon fysiologisen iän ja luo lähtökohdan harjoitusohjelmalle."

No, kuten tavallista, kriisi syntyy omassa päässä omista luuloista ja asenteista, eikä siitä, että välttämättä olisi jotakin todella pahasti vialla. Ja niin tässäkin tapauksessa: Olen vaipunut kriisiin jo ennen kuin olen edes selvittänyt kehoni fysiologista ikää.

En siis vielä edes tiedä, miten laite toimii, mutta olen kuitenkin täysin vakuuttunut, että kroppani lähestyy eläkeikää! Vaikka kehoni olisi vuosi sitten ollut "saman ikäinen kanssani", viimeisen vuoden aikana se on kyllä imaissut lisävuosia moninkertaisesti. Vuosi sitten läpikäymäni sydänleikkaus, pitkä sairausloma, ja sen jälkeinen liikunnan "rauhoittuminen", onhan näiden tarvinnut rapisuttaa kehoa väkisinkin. Lisäksi tämä syksy on ollut varsin hektinen, kun olen luovinut yliopiston ja Leidin välillä edestakaisin, joten liikuntakin on valitettavasti vähentynyt. Kaiken lisäksi opiskelu liimaa minut tuoliin todella pitkiksi ajoiksi lähes päivittäin (olen pelotellut itseni paniikin laidalle istumatyön vaaroista!) joten kauhistuttava yhtälöni on valmis:

Sydänleikkaus + Sairausloma + Vähentynyt liikunta + Stressi + Istumatyö 
= Rapistunut kehovanhus

...noh, pitäisikös asiaa tutkia ihan faktapohjaisesti?
- Emmy, olen erittäin kiinnostunut kehoni ikäkartoituksesta!! t.Riikka

Hyvät uutisethan ovat ne, että Body Age®-kartoituksen avulla yhdessä Personal Trainerin kanssa saa luotua harjoitusohjelman, jolla kehon ikää voi alentaa! Jes, peli ei ole menetetty!

terkuin,
Riikka

Tästä mystisestä laitteesta kuulet lisää lauantain PT-päivässä. Emmy kertoo silloin perinpohjaisesti, mitä kaikkea kehon ikäkartoituksella voikaan saavuttaa!

Klikkaa esite isommaksi! (c) Leidi / Riikka Finnilä

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti